Sunday, July 12, 2009

XPDC dakwah ke Vietnam...syabas!!!

Welcome


Alhamdulillah akhirnya kami selesai menyempurnakan misi Alif Consultant menziarahi serta menyampaikan sumbangan kepada umat Islam Vietnam pada 3hb-5hb Julai 2009. Kepenatan dan keletihan bermula pada malam 2hb Julai 09 lagi, membuat persiapan terakhir sehingga melewati jam 2.00 pagi. Saya pula tidak dapat melelapkan mata kerana menanti seorang lagi sahabat Alif yang masih belum tiba walaupun jam sudah menunjukkan jam 4.00 pagi.

"Mana pula Faizi ni", saya mula merunggut dan risau. Maklumlah dia memandu seorang diri dari Johor dengan keletihan untuk tiba di rumah saya.

Saya mula tak senang duduk, SMS yang dihantar tak berbalas pula.

"Ah, risau pula dibuatnya", saya mula bersuara.

"Cuba call hp dia", suara Zikr kedengaran.

Saya terus call, HP berbunyi dan kemudian Faizi pun jawab.

"Syeikh anta kat mana ni?," saya bertanya.

"Dah kat Bukit Mahkota dah jap lagi sampai", katanya.

Lega rasanya bila Faizi jawab macam tu.

"Apa hal lambat sampai?", saya tanya Faizi.

"Ngantuk banyak kali berhenti tidur tak larat nak pandu kereta", katanya

Ok lah apa pun yang penting semua orang terdiri 8 orang telah bersedia bertolak ke Ho Chi Minh.

Inilah gambar-gambar untuk tatapan pengunjung. Kami telah menyampaikan amanah yang diberikan kepada kami Alif Consultant. Terima kasih atas kepercayaan anda semua. Salam sejahtera juga dari umat Islam Vietnam kepada semua penyumbang derma/zakat dari Malaysia.

Masjid Terindah di Ho Chi Minh


Presiden Islamic Community Vietnam















Bersama Pelajar Masjid Anwar


Tazkirah Maghrib














Sahabat Alif Bersama Pelajar


Sedikit Sumbangan














Masjid Dibina Oleh Mubaligh India


Sumbangan Al Quran














Sumbangan Zakat



Pemberian Beras Untuk Fakir Miskin















Rumah Orang Kampung


Generasi Penerus Warisan Agama




















Masjid di Kampung




Mercu Tanda Islam















Kenangan Bersama Penduduk



Perjalanan Balik ke Malaysia



No comments:

Post a Comment